Peinture

Flower Wallpaper Kucing Comel Aku

Flower Wallpaper Kucing Comel Aku

Original picture here

Kepala Ikan Punya Pasal

Macam-macam respon orang ramai pasal Berita kedai Makan sup kepala ikan kat Kelantan tu.Aku macam biasalah, lebih Suka respon kat dalam bloguer ni daripada tunjukkan Emosi aku dalam Facebook.

Isunya ialah harga semangkuk sup kepala ikan yang mencecah harga * RM130-150.Dengarnya sebelum pihak berwajib Serbu premis tu, diorang dah mintak Sourate tunjuk Sebab untuk justifikasi penetapan harga sebegitu.Di pihak peniaga Pulak, diorang tak Dapat bagi jawapan kepada pihak berwajib sehingga tamat diminta tempoh yang.

Sebagai Pengguna dan seorang bapa, respon aku untuk harga se’mangkuk ‘sup kepala ikan dengan harga RM130 ialah mahal.Please éclaire-moi ,kepala ikan apa yang mahal sangat tu.Aku biasa kepasar, harga kepala Tenggiri atau ikan Merah Sekitar RM33-RM42 sekilo (purata RM37.5) .Katakan berat satu kepala ikan bersaiz besar ialah 1.5kg.Harganya RM56.25.Campur kos untuk memasak Dan Untung yang berpatutan, masih jauh lagi untuk cecah angka RM100.Kecuali kalau dia masak sup kepala ikan kelah.Ataupun barangkali mangkuk dia bersaiz jante mangkuk 15".

Sepertimana Tindakan pihak berwajib yang meminta peniaga menjustifikasi harga sedemikian, pihak peniaga patut expliquer la letak de panjang Lebar lah Sebab apa dia rasa harga yang tu sepadan dengan apa yang ditawarkan.Bagi kos tahulah de mentah bahan, Kos aérien bla..bla..bla …convaincre kan pihak berwajib dengan Fakta yang mungkin diorang tak Nampak.

Flower Wallpaper Kucing Comel Aku

Original picture here

Bila awak senyap je maknanya APA?

Lagi satu dari segi logistiknya, kos bahan mentah kat sana jauh murah (sepatutnya) Sebab berdekatan dengan laut.Boleh Beli direct daripada Nelayan, bukan ada peraih yang Makan Untung ATAS angin calembour vous tak?

Sesetengah komentar cakap, biarlah dia nak jual mahal, tak Mampu Makan kat situ jangan la pergi beli.Kenapa nak dengki dengan perniagaan orang Melayu.Suka hati UAE lah labuuuu … masak sendiri lagi jimat.Bukan Susah calembour buat sup.

Flower Wallpaper Kucing Comel Aku

Original picture here

Flower Wallpaper Kucing Comel Aku

Original picture here

Flower Wallpaper Kucing Comel Aku

Original picture here

Comments are closed.